دبیر سوگواره هنر‌های عاشورایی در گفتگو با «جام‌جم» عنوان کرد

فرصت هنری برای جهانی‌سازی اربعین

نمایشگاه «با حسین (ع) در قرن بیست و یک» این روزها در پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپاست. این نمایشگاه دربرگیرنده مجموعه‌ای هنری از تلفیق هنر ديجيتال و نقاشي‌خط است که دو هنرمند آن روح‌اله مهدوی و ميثم محمدحسني، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به بازآفرینی هنر عاشورایی پرداخته‌اند.
کد خبر: ۱۴۱۹۹۰۳

 آثاری چند رسانه‌ای این نمایشگاه تلاش دارند که با توجه به گسترش رسانه‌های جدید، با استفاده از بعد فنی آنها در جهت محتواسازی به خلق آثار هنری بپردازند.

این نمايشگاه تلفيقی از بكارگيری سنت و مدرنيته است و هنرمند با بهره‌گيری از هوش مصنوعی و تلفیق هنر دیجیتال با هنر اصيل ايرانی، آثار هنری را در سبکی نوین خلق کرده است.

مهدوی و محمدحسنی روایت‌ها و وقایع عاشورا را در قالب تصویر با استفاده از هوش مصنوعی و با چندین مرحله باز طراحی و تغيير به الگوی نهايی دیجیتال نزدیک کرده و پس از چاپ آثار نهايی بر روی بوم، با قلم‌مو و مركب، جملات و كلمات با مضمون مذهبی را بر روی آثار ترسیم کرده‌اند. در واقع خروجی نهايى تصاویر برگرفته از توصیف‌های طراح برای هوش مصنوعى است.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از 27 مرداد تا 2 شهریور ماه از ساعت 14 تا 19 به نگارخانه پردیس باغ موزه هنرهای ایرانی در  میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ).

تعداد بازدید : 37
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها